czwartek, 24 września 2015

peanut butter cookies








ciastka, które kiedyś często witały na stole. przepis jest dziecinnie łatwy a jeśli posiadacie dosyć dużą blaszkę ciastka uda się upiec w dwóch turach. najważniejsze jest jednak, żeby nie trzymać ich dłużej w piekarniku niż przewiduje to przepis. po wyjęciu będą miały raczej niestałą formę i w sumie będą wyglądały na niegotowe, ale tak trzeba! po wystudzeniu otrzymają wielbiony tzw. 'chewy center'. rozpłyną wam się w ustach i wierzcie mi, nie przestaniecie na jednym. jeśli będziecie piekli je dłużej niż 13-15 min (w zależności od waszego piekarnika) cały orzechowy smak zastąpi tylko lekkie pochrupywanie spieczonego ciasta.

oczywiście nie są dietetyczne. ale umówmy się, czy ja kiedykolwiek zważałam na kalorie?


składniki:
1,5 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 szklanka masła orzechowego (ok 300g)
60g masła (jeżeli zabraknie wam masła orzechowego tak jak mi - zwykłego masła dodajcie więcej, ale max w sumie do 130g)
1 szklanka cukru (proponuję użyć jakiegoś brązowego najlepiej miałkiego, ja dodałam pół szklanki zwykłego i pół cukru trzcinowego
2 duże jaja
1 opakowanie cukru wanilinowego
200g ulubionej czekolady (u mnie oczywiście gorzka)

1. czekoladę pokroić w kostkę
2. masło orzechowe oraz zwykłe utrzeć na puszystą masę z wybranym cukrem oraz opakowaniem cukru wanilinowego
3. dodać jajka, jedno po drugim, zmiksować do połączenia składników
4. dodać mąkę oraz sodę oczyszczoną, zmiksować
5. na koniec wmieszać pokrojoną czekoladę
6. ciastka formować na wielkość orzecha włoskiego i układać na papierze do pieczenia w odstępach ok 2-3cm.
7. piec 13-15min w temp. 180oC. po tym czasie wyjąć, pomimo tego, że nie będą wyglądać na gotowe.
8. pozostawić do ostygnięcia jakieś 15-20 min.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz